Smerfy

6 czerwca odbył się Piknik Rodzinny, podczas którego Smerfy zaprezentowały występ artystyczny z okazji Dnia Mamy i Taty oraz wręczyły prezenty swoim rodzicom. Następnie impreza przeniosła się do ogrodu przedszkolnego, gdzie czekało wiele atrakcji m.in. malowanie buziek czy kolorowe tatuaże. Dzieci wraz z rodzicami wzięły udział w wielu konkurencjach i zabawach, a na koniec wszyscy zatańczyli kowbojski taniec. To był naprawdę miły i wesoły dzień.

Smerfy wzbogaciły swoją wiedzę dotyczącą ochrony przyrody. Dzieci uczyły się w jaki sposób powinniśmy segregować śmieci oraz jak ważna dla człowieka i środowiska jest czysta woda. Dzieci wiedzą, że należy dbać o przyrodę, potrafią wskazać właściwe i niewłaściwe zachowania w lesie. Smerfy rozwijały zmysł węchu podczas eksperymentu „Co to za zapach?”. Podczas burzy mózgu rozmawialiśmy o zanieczyszczaniu powietrza przez ludzi, dzieci wykonały również pracę plastyczną obrazującą fabryki zanieczyszczające powietrze.

W maju Smerfy wybrały się na wycieczkę autokarową do Pluszakolandii. Na miejscu czekało na nas mnóstwo atrakcji. Dzieci jeździły na pluszakowych zwierzakach oraz pluszakową kojeką, budowały z mega klocków, wzięły udział w konkurencjach sportowych, szukały w trawie biedrnek i żabek. Świetnie się bawiły dojąc sztuczną krowę. Główną zaś atrakcją okazały się warsztaty podczas, których dzieci robiły i ozdabiały glicerynowe mydełka. Poza tym, ze smakiem zajadały kiełbaski z grilla. Trzeba przyznać, że zabawa była super.

30 kwietnia Smerfy wybrały się do Biblioteki dla Dzieci i Młodzieży nr 27 by poznać nową formę teatralną – teatrzyk Kamishibai, na podstawie książki „Mój przyjaciel Kemushi” na temat cyklu rozwojowego motyla. Dzieci obejrzały również wiele książek na ten temat oraz wykonały gąsienicę z pasków papieru.

26 kwietnia Smerfy wybrały się do "Kina za rogiem". Przed wyjściem przypomiały sobie zasady bezpieczniego poruszania się poza przedszkolem. Po dotarciu na miejsce z wielkim zaineteresowanie obejrzały na dużym ekranie film pt. "Miś w Nowym Jorku".

Podczas realizacji tematu na temat mieszkańców zagrody dzieci poznały zwierzęta mieszkające na wsi. Określały ich wygląd, nazywały osobniki dorosłe i młode, klasyfikowały według gatunku, przeliczały, rozpoznawały i naśladowały głosy zwierząt zagrodowych. Doskonaliły analizę i syntezę wzrokową układając obrazek owieczki z części oraz ćwiczyły koordynację wzrokowo – ruchową kolorując i wycinając postaci świnek.

W okresie poprzedzającym Wielkanoc, Smerfy poznały świąteczne tradycje oraz zwyczaje, z których najbardziej interesującym okazało się ozdabianie wielkanocnych pisanek. Dzieci podczas zajęć wykonywały wiele działań związanych z symbolami Świąt Wielkanocnych m.in. doskonaliły spostrzegawczość szukając ukrytych w sali pisanek, wykonywały ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem piórek oraz wykonały wiele prac plastycznych: zespołowe oraz indywidualne pisanki z papieru oraz ozdoby wielkanocne z masy solnej.  

21 marca Smerfy wybrały się na poszukiwania wiosny. Przez cały poprzedzający to wydarzenie tydzień dzieci dowiedziały się jakie są oznaki wiosny oraz przygotowywały na powitanie nowej pory roku. Dzieci wykonały plakat „Witaj wiosno”, kolorowe motyle oraz wstążki z krepiny i pierwszego dnia wiosny wyszły na powitanie wiosny. Obserwowały budzącą się do życia przyrodę, szukały pączków na drzewach i wczesnowiosennych kwiatów, nasłuchiwały śpiewu ptaków. Ponadto dzieci wykonały w przedszkolu postać Pani Wiosny oraz namalowały farbami fioletowe hiacynty.

Marcowa pogoda okazała się bardzo ciekawym tematem dla Smerfów. Dzieci regularnie obserwowały zjawiska atmosferyczne za oknem odnotowując je w kalendarzu pogody. Dowiedziały się co oznacza powiedzenie „W marcu jak w garncu”. Wiedzą również jak stosownie ubrać się do panującej pogody, podczas zabaw segregowały ubrania w zależności od pory roku. Wykorzystywały kolorowe parasolki do zabaw matematycznych i ruchowych. Wykonały również pracę plastyczną obrazującą marcową pogodę. Wzięły udział w zabawach badawczych „Jak powstaje deszcz” oraz „Co pływa, a co tonie w wodzie”.

Tym razem podczas zajęć badawczych Labo Odkrywcy „Podróż po świecie bez wychodzenia z domu” dzieci podczas wykonywanych eksperymentów poznały pojęcia wulkan i gejzer.

Strony