Tygryski

5 czerwca gościliśmy funkcjonariuszy policji oraz super gościa psa policyjnego Hantera. Tygryski dowiedziały się jaki posłuszny, odważny  i sprawny jest Hanter , ale również potrafi być groźny. Pan policjant opowiedział dzieciom jak należy zachować się podczas spotkania z nieznajomym psem oraz gdy pies atakuje. Dużym zainteresowanie cieszyły się kajdanki  i wszyscy chcieli je obejrzeć. Można było wejść do samochodu i włączyć sygnał dźwiękowy .

3 czerwca w poniedziałek w naszym przedszkolu świętowaliśmy Międzynarodowy Dzień Dziecka na sportowo. Tygryski musiały zaliczyć wszystkie przygotowane konkurencje: bieg przez płotki, strzał do bramki, przeciąganie liny, skoki na piłkach, wyścigi w workach, rzut woreczkiem do kosza, przejście przez tunel, bieg między pachołkami aby otrzymać odznakę Aktywny Przedszkolak. Pogoda dopisała więc zabawa mogła się odbyć bez przeszkód, a Tygryski z zaangażowaniem przechodziły przez poszczególne konkurencje i wszystkie zdobyły odznaki Aktywnych Przedszkolaków.

27 maja odwiedziliśmy bibliotekę w Al. Zjednoczenia 19, gdzie oglądaliśmy przedstawienie teatrzyku Kamishibai  ,,Mój przyjaciel Kemushi” opowiadający o gąsienicy, która przeistoczyła się  w pięknego motyla. W ubiegłym tygodniu omawialiśmy zwierzęta żyjące na łące i Tygryski dobrze znały stadia rozwojowe motyla, dlatego nie były zaskoczone tym, że gruba gąsienica stała się motylem. Pani bibliotekarka pokazała dzieciom wiele ciekawych książek dotyczących zwierząt żyjących na łące jednak najbardziej podobała się książka o pająku i żarłocznej gąsienicy. W bibliotece dzieci zrobiły swoje gąsienice na liściach i stwierdziły -  szkoda, że nie zamienią się w piękne kolorowe motyle.

21 maja Tygryski, Słonka i Żabki były na wycieczce w Głoskowie w Chatce spełnionych marzeń  na zajęciach ,, 180 minut dookoła świata”. W czasie 180 minut  odbyliśmy podróż po świecie, raz  konno, raz balonem , a nawet rakietą. Odkrywaliśmy nowe tajemnice, zdobywaliśmy nowe umiejętności ale najważniejsza  była dobra zabawa. Dużo radości sprawiły warsztaty kulinarne i przygotowywanie pizzy. Dzieci z zaangażowaniem wykonywały wszystkie czynności i pizza była bardzo smaczna. Inną atrakcją było ognisko i pieczenie kiełbasek, wszyscy dali radę i dzielnie pilnowali swoich kiełbasek aby się nie spaliły.

26 kwietnia poszliśmy na wycieczkę do ,, Kina za Rogiem”  gdzie  oglądaliśmy film ,, Misiek w Nowym Jorku”. Była to pierwsza wizyta Tygrysków w ,,Kinie za Rogiem” zorganizowanym w Bibliotece dla Dzieci i Młodzieży przy ulicy Romaszewskiego 9, gdzie po wcześniejszym zgłoszeniu możemy obejrzeć film za darmo.

15 maja  pojechaliśmy na wycieczkę autokarową do Lotniczej  Jednostki Wojskowej I Bazy  Transportowej na Okęcie. Była to wycieczka bardzo wyczekiwana i zorganizowana przy ogromnej inspiracji dziadka Roberta. Chociaż było pochmurno to nie padało i to najważniejsze, wycieczka się udała. Oglądaliśmy samochody strażackie, helikoptery Polskiego Rządu, a nawet wchodziliśmy do środka, widzieliśmy nowy samolot zakupiony przez Rząd Polski (choć z daleka) i startujące samoloty, które szybko chowały się w chmurach. Duże wrażenie na dzieciach zrobił sprzęt  służący do sprzątania pasów lotniska. Ogromne maszyny wzbudzały podziw.

W piątek 5 kwietnia podsumowaliśmy konkurs   Król owoców i surówek, promujący jedzenie owoców i surówek. Konkurs zachęcał dzieci do zdrowego odżywiania i jedzenia warzyw i owoców zawierających dużo witamin. Konkurs trwał od końca października. Pierwsze miejsce w konkursie zajął Tymon zdobywając 46 punktów, drugie Mikołaj 43 punkty, a trzecie Daria 34 punkty. Dzieci do 10 miejsca otrzymały nagrody książkowe. Wszystkie dzieci dostały pamiątkowe dyplomy. Konkurs bardzo przypadł dzieciom do gustu i już myślą o następnym np. Król zup. Zobaczymy.

27 marca w środę grupę Tygryski odwiedził dziadek Roberta, który pracuje na lotnisku wojskowym na Okęciu. Opowiedział dzieciom o swojej pracy, o samolotach, o lotnisku. Swoją opowieść  ilustrował pięknymi  zdjęciami. Dzieci z zainteresowaniem oglądały zdjęcia samolotów, helikopterów , pasów startowych, radarów, samolotów patrolujących, dopytywały o ciekawiące je rzeczy. Dziadek  przyniósł dla dzieci kolorowanki oraz pocztówki.

Bardzo dziękujemy  dziadkowi  Roberta za poświęcony czas  oraz przygotowanie zdjęć i  gadżetów dla dzieci.

15 maja Tygryski pojadą na wycieczkę na lotnisko, gdzie będziemy oglądać wszystko to co widzieliśmy na zdjęciach. Dzieci nie mogą się doczekać  wyjazdu.

W marcu omawialiśmy  tematy związane ze zwierzętami egzotycznymi i  oraz zamieszkującymi nasze polskie lasy.  W sali urządziliśmy kącik do którego dzieci przyniosły ciekawe książki o zwierzętach, figurki omawianych zwierząt , maskotki. Często korzystaliśmy z książek i albumów o zwierzętach wyszukując ciekawostek z ich życia. Dzieci wykonały  krokodyla z plasteliny, żyrafę oraz węża. Tematy o zwierzętach   są bardzo ciekawe dla dzieci, i wywołują wiele emocji .

Luty upłynął Tygryskom jak zawsze pracowicie. Największą atrakcją był Bal Karnawałowy oraz wyście na przedstawienie teatralne ,, Zośka, Piraci i wielka draka” na który pojechaliśmy, po raz pierwszy, metrem. W tym miesiącu odbyły się zajęcia badawcze Labo Odkrywcy ,, Ciśnienie – tajemnicza siła”, na których dzieci zobaczyły w jaki sposób może działać ciśnienie i dlaczego jest to tajemnicza siła.

Jednym z omawianych tematów był Karnawał i Bal karnawałowy. Rozmawialiśmy na temat karnawału w Polsce, dzieci mówiły o swoich przygotowaniach do balu w przedszkolu i wymarzonym przebraniu. Tygryski  wykonały maski karnawałowe, które pięknie ozdobiły piórkami i cekinami. Jednak największe zainteresowanie wzbudziły zagadnienia związane z kosmosem. Dzieci chętnie oglądały książki przyniesione z domu dotyczące tego zagadnienia, czytaliśmy różne ciekawostki o innych planetach, zastanawialiśmy się czy na nich żyją jacyś mieszkańcy, nawet próbowaliśmy sobie ich wyobrazić rysując ich portrety. Tygryski poznały postać Mikołaja Kopernika i jego teorie.

23 stycznia w grupie Tygryski odbyła się uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka. Przygotowaliśmy dla  dziadków przedstawienie ,, 12 życzeń dla Babci i Dziadka”, piosenki, prezent – ramkę  ze zdjęciem kochanej wnuczki lub wnuka. Na tablicy grupowej  pojawił się  kosz pełen kwiatów, które dzieci same pomalowały i wycięły. Wszystko to dla kochanych Dziadków.